
289
пощадетель, дажди кротце
уже прощениа получити.
Рахманыже мудры и благы
зде приидохом видети.
Слышав от Калана некоего,
еже отсюду ко мне потщався
прииде, слышав же, приидох,
да тем люблю, да виждю и
навыкну мудре
»
.
Послание от
рахман к Александру. Р
ахмани
же, услышавше идуща к ним
Александра царя, старейшая от
них любомудреца послаша к нему
с грамотами. Приим Александр
и прочет, обрете написано сице:
«
Нагомудрецы яко ко человеку
написахом сице Александру. Аще
к нам идеши бится, ничтоже
успееши: не бо имееши, что
у нас взяти. Аще ли хощеши
взяти, еже имаем, тому не
надо бе брань, нъ молитвя не к
нам, нъ к вышнему промыслу.
Аще ли хощеши увидети, кто
мы есмы— человецы есмы
нази, любомудренети обыкше,
не о собе, но от вышняго
промысла створени. Тобе бо
подобает брани творити, намже
любомудрити
»
.
С
е же прочет,
Александр царь умилися, и
отпусти я, рек:
«
Хощу с миром
поити к вам
»
.
милосердие, дайуже смиренно
пониманиеполучить. Рахманов
же, мудрыхиблаженных, сюда
пришелувидеть. Услышав (оних)
отКалананекоего, которыйотсюда
комнепоспешив, пришел, и, узнав
(проних), япришел (сюда), чтобы
то, кчему я стремлюсь, увидетьи
научитьсямудрости».
Послание от
рахманкАлександру. Р
ахманы
же, услышав, чтокнимидетцарь
Александр, двух старейшихиз них
философовотправиликнему с
посланиями.ПринялихАлександр
ипрочел, найдянаписанным сле
дующее: «Нагиемудрецы, какк
человеку, написали следующее
Александру. Еслиидешь снами
сражаться, тоничегоне достигнешь,
ибоненайдешь, чтоунас взять.
Еслиже хочешь взять то, чтомы
имеем, тодля этогонужнане война,
номолитва, ине кнам, а к вышнему
промыслу. Еслиже хочешь увидеть,
ктомы есть, толюдимынагие,
привыкшие стремиться кмудрости,
не своим, но вышнимпромыслом
так сотворены.Ибо тебеподобает
воевать, анам–размышлять».
П
рочтя это, царьАлександр
умилилсяиотпустилих, сказав:
«Яхочу смиромприйтик вам».
Х - 731