
469
ОЕлеазаре.
М
ногымже ятым, в них
же бяше Елиазар именем,
старейшина книгъчиам, муж, уже
престаревся възрастом. Нудим
бяше от скверных ясти, сий паче
доброславием смерть изволи, или с
ненавистью житие си въсприати;
и сам к муце идяше. И тако с
многими пръвее ранами и язвами
пременив свое житие, не точью
уным, но и състаревшимся, свою
смерть образ добр и память
добродетелну остави с ним.
И инеи бяху 7 братий, Авива,
Антонина, Гурья, Елиазара,
Еусевон, Самоны, Маркела, с
матерью Соломонидою различно
мучени, страстотрьпечскыми
венцы венчани быша. О них
же великий Григорий глаголет:
«
тако въсприят иерейскый
чин божественный Елиазар,
научився и научи небесных, и не
вменившим крови кроплением
Израиля освятив, но своею кровию
и сътворив конец конечное тайно;
како и унии отроцы не сладости
работавше, но грехов обладавше,
и тело чисто створивши им, к
безгрешнии жизни преставишася
»
.
Тако прия многочадная мати
Соломо-
ОЕлеазаре.
С
редимногих взятыхбылнекто
поимениЕлеазар, старейшина
управителей, муж, уже престарелый
возрастом. Будучипринуждаем
скверногопоесть, сейдоброславную
смерть предпочел, чемненавистное
сиежитие сохранить; и сам
намукипошел. И такпервый
сомногими ранамии язвами
оставил своежитие; не только
юным, нои состарившимся,
свою смерть как образ добрыйи
память добродетельную оставил.
Ииные были 7братьев, –Авив,
Антонин, Гурий, Елеазар, Евсевон,
Самона,Маркел, сматерью
Соломонидою; различномучены
и страстотерпческими венцами
увенчаныбыли. Онихже великий
Григорий глаголет: «Так восприял
иерейскийчинбожественный
Елеазар, научившись, инаучил
небесных; ине пролитием крови
и окроплениемИзраиль освятил,
но своею кровью; и сотворил ко
нечную тайну; такиюные отроки,
не поработившись сладости, но
над грехом властвуя и телочистым
сотворив, к безгрешнойжизни
преставились». Такое приняла и
многочаднаяматьСоломо-
Х - 821