
572
якоже времени немногу минув
шу, приидоша отПръсиды
влъсве во Июдейскую землю,
яко прелагатаи, от летняго
въстока о левуюИерусалима.
Тако бо прилежат пръсяне
Июдеи. Звезда не бяше яко
и прочая звезды, но над зем
лею не по обычаю, якоже не
по обычаю хождааше, и по
некоему настоянию бываему,
никогда же явлешися. Якоже
рече Великий Василий и Иоан
Златоустый, идеже чисто и
неизглаголанно бысть рождение
Исусово, не в врътепе бо и
ни в коей храмине, иже новое,
но Исус младо детище, якоже
и тъй сам сведетельствует
Матфей еуангелист. Весма
же егда по явлению бысть,
Иосифже и всенепорочная
Девица и от нея рождьшагося
без семени, егда от неродных и
странных влъхвов Божий страх
услышим, кто бысть и что
ради, и еже схождение твори
к человеком; не токмо же сый,
но и весь Иерусалим, и те
властели все жидовьстеи.
чтонекоторое время назад
пришлиизПерсиды волхвы
вИудейскую землю, как
соглядатаи, сюго-востока, слева
отИерусалима, ибо там граничат
персыииудеи. Звезда была
не такая, какпрочие звезды,
нонад землеюне по обычаю
ине как обычные ходила, и
остановившись ненадолго,
никогда более не являлась. Как
сказалиВасилийВеликийи
ИоаннЗлатоуст: «Гдеже чистое и
неизглаголанное было рождение
Исусово?Не в вертепе ли, а не
в каком-тодоме?Нопо-новому
(родился)Исус –малое дитя,
как сам о том свидетельствует
Матфей евангелист». Известно
стало об этом явлении, и о
Иосифе и оВсенепорочной
Девице, иотНееРодившемся
без семени, когда от пришлых
и странствующих волхвов о
Божием страхе услышали, кто
(Он) быличего ради схождение
сотворил к людям; не только
же сей (Ирод) узнал, нои
весьИерусалим, и власти все
жидовские.